dinsdag 6 september 2016

Dag 5 Bar Harbour-North Conway (206 mijl)

We're heading for a great big worldwide traffic jam
With only red lights, green lights
Yellow lights to be our guiding hand

(Sailor)

Vandaag was echt een reisdag voor ons. Vanuit de staat Maine richting (zuid)West naar de staat New Hampshire.
Nadat we ontbeten hadden in de Cabin Log in Bar Harbour (onder het genot van muziek van Bob Seger en Crosby, Stills & Nash), reden we om 09.45 uur het stadje uit. Echter na nog geen vijf minuten stonden wij al in de file vanwege een ongeluk dat de uitgaande weg in zijn geheel blokkeerde. Het verkeer werd door de ruimschoots aanwezig politie op een D-tour gewezen, het gevolg was wel dat wij over de eerste vijftien mijl ruim één uur en een kwartier hebben gedaan. Verder valt er over de reis van vandaag niet heel veel te vertellen. Nadat we eenmaal de file en bijbehorende omleiding achter de rug hadden, ging het eerste deel van de trip over de Interstate 95 South. Het vervolg van onze tocht vond voornamelijk plaats door bossen en over secundaire wegen door kleine plaatsjes als Ellsworth, Augusta, Gardener en Norway. Aan het einde van de middag bereikten wij uiteindelijk de staat New Hampshire om tien minuten later de parkeerplaats van ons motel in North Conway op te rijden. Een mooie en zeer ruime kamer hebben wij hier trouwwens.

Het vorige motel was een stuk kleiner en minder luxe, ook geen probleem behalve dat wij gisterenavond visite kregen. Ik zat op bed te lezen en zag uit mijn ooghoek iets bewegen in de badkamer, ja hoor een klein veldmuisje. Op aandringen van Marianne heb ik hem gevangen en daarna buiten onze kamer weer losgelaten. Nog geen vijf minuten later liep er opnieuw zo'n kleine indringer in de badkamer, wederom gevangen en ook deze weer naar buiten gebracht. Na een kleine inspectie zag ik dat op de plaats waar de afvoerpijp van de wasbak de grond ingaat er wat ruimte was. Waarschijnlijk zit daaronder een nest met jonge veldmuizen, voor de zekerheid heb ik het gat tijdelijk dichtgemaakt met papier. Hierna was het gelukkig 'muisstil' in de badkamer. Verder dus weinig te melden vandaag, of het moet mijn maaltijd van gisterenavond zijn. We hebben onze laatste avond in Bar Harbour gegeten in The Side Street Bar. Een van hun specialiteiten was de home made spare-ribs. De serveerster vroeg bij mijn bestelling of ik een half of een full rack wilde, omdat ik nogal trek had besloot ik maar een full rack te nemen. Dat is dus ook direct de laatste keer geweest, ik kreeg mij daar een apparaat....... De ouderen onder ons kunnen zich misschien nog wel de tekenfilmserie van de Flintstones herinneren. Aan elk begin (intro) van een nieuwe aflevering van de Flintstones bestelt Fred in een zogenaamde 'drive-through' ook een enorme rack die zo groot is dat, als de serveerster hem op zijn auto legt, deze direct omvalt. Zo groot dus ongeveer, ik heb er nog de hele avond en nacht plezier van gehad. Morgen gaan we naar de White Mountains en Mount Washington, hopelijk heb ik dan meer te vertellen dan vandaag. See you guys.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten