donderdag 22 september 2016

Dag 21 Boston (2e dag)

Bring back the Boston rag
Tell all your buddies
That ain't no drag

(Steely Dan)

Na onze eerste hele dag in Boston doorgebracht te hebben weten we het zeker, het is een hele leuke stad. Boston maakt ook een redelijk Europese indruk, dit wat betreft de architectuur maar ook 'the way of living'. Daarnaast is de stad erg schoon en heeft hij een veel vriendelijkere uitstraling dan Toronto en Philadelphia. Zoals alle grote steden zijn de hotels ook hier erg duur, wij hebben dan ook voor drie nachten een soort van studiootje gehuurd. Niet dat dit zo goedkoop is maar het heeft in ieder geval niet de exorbitante vraagprijs van de hotels hier. Nadeel is wel dat onze ruimte zeer beperkt is. Indien je hier een weekendje zou verblijven en je hebt één koffertje of een weekendtas bij je dan gaat het nog wel. Maar met onze twee grote reiskoffers en één kleine koffer is het wel wat behelpen. In ons blog van gisteren had ik al iets over de Boston Red Sox verteld, vanochtend zijn we naar hun thuishaven Fanway Park gelopen. Dit was een wandeling van ongeveer twintig minuten die ons dwars door een studentenwijk bracht. Naast Harvard heeft Boston nog meerdere colleges zoals onder meer Berklee College of Music en Boston University of Fine Arts. Ook zagen wij dat de gebouwen van de Christian Science Church onmiskenbaar aanwezig zijn in Boston. Wel fraaie panden overigens, dat dan weer wel

Zoals gezegd zijn we naar het stadion van de Boston Red Sox gelopen, het stadion heeft de naam Fenway Park. Ik noemde gisteren ook de Amerikaanse honkbal legende Babe Ruth. Ondanks zijn vertrek naar de New York Yankees is zijn naam ook nog ruimschoots aanwezig hier in Boston, zo ook op Fenway park. Overigens won Babe Ruth drie keer de World Series met de Red Sox. Toen hij in 1919 naar New York vertrok heeft het tot maar liefst 2004 geduurd voordat de Red Sox weer een keer de Wold Series wisten te winnen. Men had het in Boston na de verkoop van hun held ook over het feit dat er een vloek over de club zou zijn uitgesproken. Ze noemden het 'the curse of the bambino". Maar na 86 jaar is deze dan kennelijk toch opgeheven. We hadden eigenlijk ook graag een wedstrijd van ze willen bijwonen maar helaas was dat niet mogelijk omdat ze deze dagen geen thuiswedstrijd hebben. Het gekke is dat, op het moment dat wij in Toronto verbleven, de Boston Red Sox thuis speelden tegen de Blue Jays uit Toronto. Een van de komende thuiswedstrijden van de Red Sox is opnieuw tegen de Blue Jays, maar dan zijn wij al weer weg uit Boston.

Na ons bezoek aan het stadion hebben we een wandeling gemaakt door Newbury. Dit is een lange maar hippe en trendy straat met mooie, oude panden en veel leuke winkeltjes en restaurantjes uit verschillende culturen. Aan het einde van de middag hebben we ons een klein stukje met de metro verplaatst en zijn vlak bij Quincy Market uitgestapt. Quincy Market is een groot oud overheidsgebouw waarin nu diverse horeca zaken zitten, het geheel heeft inderdaad iets weg van een markt. Aan de buitenzijde van het gebouw zijn verschillende winkels en terassen. Tenslotte zijn we nog naar de haven van Boston gelopen om daar nog even rond te kijken. De terugweg hebben we deels met de metro en deels lopend gedaan. Vanavond zijn we terug naar Newbury gegaan en hebben bij een klein Italiaans restaurantje een bord pasta gegeten. Tot zover het nieuws over onze eerste hele dag in Boston, het bevalt hier vooralsnog prima.

Morgen onze laatste dag hier en dan moeten de koffers weer worden gepakt voor de terugreis naar Nederland. We melden ons dus morgen voor de laatste keer bij jullie.