zaterdag 17 september 2016

Dag 16 Washington D.C. -Philadelphia (137 mijl)

I saw four faces, one mad
A brother from the gutter
They looked me up and down a bit
And turned to each other
I say, I dont like cricket
Oh no, I love it


(10 CC)

Bovenstaande song zat vanochtend in mijn hoofd toen wij in Wilmington in aankwamen. Marianne had op het Internet een laundry opgezocht die op onze rit van Washington naar Philadelphia zou liggen. Uiteindelijk kwam ze uit op het bovenstaande plaatsje, gelegen in de staat Delaware. Bij het binnenrijden van deze staat stond op het bord nog de volgende welkomsttekst: "Welcome in Delaware, wonderful discoveries". Wat ze daarmee bedoelen weet ik niet maar in ieder geval maakte dit voorstadje van Philadelphia niet een al te gemoedelijke indruk. De wasserette was aan de voorkant van het pand afgesloten en werd, na dat wij daar werden binnengelaten, ook direct weer achter ons op slot gedaan. Wij waren zo'n beetje de enige blanke klanten in de zaak, veel donkere dames met overal tatoeƫringen en 'Donald Duck' konten. Toen we bezig waren om de was in een machine te doen stond er direct een twee meter lange neger naast mij met een grote fles wasmiddel waaruit hij mij voor twee dollar een scheut wilde verkopen. Toen ik hiervoor vriendelijk bedankte keek hij mij nijdig aan en baande direct weg. Toen de was draaide ben ik nog even buiten wezen kijken of ik ergens een broodje kon kopen. Overal kwam ik 'boys from the hood' tegen en klonk er harde rapmuziek uit ramen en auto's. Geen best buurtje dus. Veel mensen ook die op een stoel voor hun woning zaten en overal luide stemmen. Dan maar weer terug naar de wasserette en nadat het wassen en drogen uiteindelijk gelukt was hebben we snel onze weg vervolgd.

Philadelphia is onze huidige halte. In de namiddag hebben we in ons hotel ingecheckt en zijn nog even de stad ingegaan. De eerste indruk is dat het een behoorlijk grauwe stad is, geen prettige uitstraling en erg veel bedelaars in de binnenstad. Nu klopt dit ook wel een beetje met de informatie die wij vooraf hadden gekregen over deze stad. Het criminaliteitscijfer is behoorlijk hoog, er is veel armoede en de bevolking is overwegend zwart. Dit klopt ook wel met het straatbeeld dat wij vanmiddag zagen. Er wonen meer dan anderhalf miljoen mensen hier, geheel onbegrijpelijk is het dus ook niet. Wij zijn hier twee dagen en hebben morgen meer tijd om de stad wat beter te gaan bezichtigen, misschien zal onze blik dan veranderen. We laten het jullie nog weten. Ook zullen we dan een aantal foto's plaatsen.

Huiskamervraag:

Geen goede antwoorden op de vraag over de stoel van gisteren, wel een paar dappere pogingen die ik via de app mocht ontvangen.
Ik zal dus een kleine hint geven, hierna verwacht ik wel dat er mensen zijn die het correcte antwoord kunnen geven. Deze stoel was prominent aanwezig in controversiƫle Amerikaanse tv serie uit de jaren zeventig

1 opmerking:

  1. Ik weet hem ! Zal het nog even spannend houden...maar de persoon waar het over gaat en onze 'vrind' Abe hebben een belangrijke overeenkomst....
    Vaag allemaal voor een buitenstaander maar jij snapt hem ����

    BeantwoordenVerwijderen