vrijdag 6 september 2013

Reis door de Zuidelijke staten USA

Amsterdam-Orlando

We're going to Florida to have a good time
If we get there ahead of the rest
We'll tan right up so we all look the best
It's Florida time and it's really alright
(Bob Seger)

De eerste dag zit er op, vandaag om 04.15 uur de deur uitgegaan en om 08.15 uur vlogen we met Delta Airlines naar Detroit. Na een korte tussenstop zijn we vervolgens doorgevlogen naar Orlando in Florida. Het eerste deel van de vlucht duurde zo'n achtenhalf uur en na de overstap was het nog en dike twee uur om van Detroit naar Orlando te vliegen. "Florida the Sunny State" staat hier overal te lezen, daar hebben we helaas nog maar weinig van gemerkt. Toen onze Boeing 757 de landing ging inzetten werd het al angstvallig donker om ons heen en leek een behoorlijk onweer op komst te zijn. Dat brak dan ook los op het moment dat wij onze huurauto instapten, het is tot op dit moment ook niet meer droog geweest.

Gelukkig hebben we een hotel dat ongeveer twee mijl van de luchthaven is en waren we snel op onze eerste overnachtingsplaats. Het toeval wil dat mijn naaste college Henk van Dijk samen met zijn vrouw ook op vakantie is in Florida en in het plaatsje Davenport verblijft, een goed half uurtje bij ons hotel vandaan. Natuurlijk hebben we na aankomst even contact gezocht en zijn we met zijn vieren hier in de buurt gaan eten bij Friday's. Uitstekend gegeten trouwens, zelfs Henk had geen klachten en er zijn deze keer geen obers beledigd. Momenteel regent het nog steeds keihard, is het aardedonker en hoor ik in de verte de vliegtuigen landen of opstijgen. Morgen verlaten we direct Orlando en rijden we met onze Ford SUV langs de kustlijn verder omhoog door Florida. For now, goodnight to you all........

1. Hallo Marianne en Edward. Ik had inderdaad geen klachten over het eten en de ober. Maar het vreemde was wel nadat wij jullie met de auto hadden afgezet bleek de airco niet meer te werken. Is zoals jullie weten niet te doen zonder airco rond rijden. Bij de verhuurder de volgende dag langs geweest en de Jeep moesten we achterlaten. Nu rijden we in een zwarte Kia Sportage. Een minder voertuig maar wel lekker koel. Maandag van wij naar Savannah en hebben een hotel geboekt voor twee nachten. Kijken er naar uit. Wij wensen jullie nog een goede en veilige reis door de zuidelijke staten.