maandag 22 september 2014

Wenatchee-Seattle (152 mijl)

Dag 19 Wenatchee-Seattle

Seattle, you've got to love the rain
And we both love rain
We both love rain
Seattle, I want you just the same

(Mark Knopfler)

Vooropgesteld het is droog hier in Seattle, in ieder geval nog wel. Het is aanzienlijk minder warm dan gisteren en behoorlijk bewolkt maar de temperatuur is best aangenaam. Vanochtend zaten we al om 09.30 uur in onze SUV om richting zuid-west van de staat Washington te rijden met als eindbestemming Seattle. De bijnamen van de stad zijn' The Emerald City' of ook wel" The Rain City'.
Bij het binnenrijden van de stad stond in ieder geval een bord met de tekst "Harbour to the Pacific".
Allemaal goed  wat ons betreft.

We zijn hier gekomen via Highway 97 South en Innerstate 90 West, we zijn onderweg alleen gestopt voor een kop koffie en verder in één stuk doorgereden. De eerste 50 mijl van de Highway ging voornamelijk door bossen en bergop en afwaarts. Heel veel bijzonders was er onderweg ook niet te zien, slechts bergtoppen die door wolken werden omringd. Om ongeveer 13.00 kwamen we al bij ons hotel aan en gelukkig was, ondanks het vroege tijdstip, onze kamer al klaar. We zitten de komende dagen in een mooi en trendy hotel aan 5th avenue en dus redelijk dicht tegen het centrum aan.
De naam van ons hotel is ook heel toepasselijk Five. Nadat we de koffers in de kamer hadden gezet zijn we eerst onze leaseauto gaan inleveren. Hier in de stad hebben we er toch niets aan en het scheelt ook weer drie dagen huur. We hebben in totaal 1642 mijl (dat is 2643 kilometer) met onze SUV gereden. Dat is wel minder dan dat we op onze vorige reizen hebben gereden maar dit terrein was dan ook aanzienlijk anders. Daarnaast hebben we ook nog honderden kilometers op het water gemaakt met verschillende boten en ferry's. Het was overigens een prima auto, jammer dat we er pas na een week achter kwamen dat ons dak open kon.....

Vanmiddag en aan het begin van de avond hebben we al een flink stuk door Seattle gewandeld.
We zijn onder meer in het hoogste gebouw van Seattle geweest The Columbia Center, deze is 285 meter hoog en vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op de stad en de omgeving.  Historic Pike Market Place hebben we bezocht, naast de vele eettentjes en winkeltjes zit hier ook de vestiging van de allereerste Starbucks in Amerika. Deze zaak opende in 1971 zijn deuren en is tegenwoordig kennelijk een toeristische trekpleister, diverse mensen wilden hier bij de ingang op de foto.
Verder hebben we al een behoorlijk stuk van de binnenstad gezien. Morgen gaan we opnieuw op pad.

Huiskamervraag:

Vanwege het enorme enthousiasme van onze trouwe lezers volgt hier nog een laatste huiskamervraag. Ik hoop dat mijn mailbox niet opnieuw overloopt.
Seattle staat (mede) bekend als belangrijke muziekstad en thuishaven van de Grunge.
Maar welke 'guitar legend' is in Seattle geboren??