zaterdag 6 september 2014

Victoria, toria
Victoria, Victoria, Victoria, Toria
(Ray Davies/Kinks)

Vanmorgen werd ik al redelijk vroeg wakker met de eerst tonen van het laatste nummer van het Beatles Revolver album (Tomorrow never knows voor de niet Beatles kenners),het gekrijs van zeemeeuwen dus.
Tja, we zitten nu eenmaal op een eiland dat aan de kust ligt en dan zijn dit soort geluiden heel normaal.
Na een prima ontbijt met scrambled eggs, bacon en a fresh fruit salad bij Paul's Motor Inn Dining, zijn we op tijd vertrokken naar Goldstream Provincial Park, op ongeveer 15 kilometer gelegen van onze rustplaats.
Een mooi en beschermd natuurgebied met eeuwenoude bomen en een schitterende waterval. Vrijwel de gehele ochtend hebben wij daar rond gelopen en genoten van de prachtige omgeving. Op de terugweg vloog nog een roofvogel laag over onze SUV heen en zijn we natuurlijk weer gestopt voor een kop koffie bij Starbucks (met een stukje cinnamon swirl cake).

Vanmiddag zijn we Victoria nog wat beter gaan bekijken. De stad is toch nog redelijk groot en telt meer dan 360.000 inwoners. Net als gisteren was er veel volk op de been, ook veel muzikanten kleurden het straatbeeld vandaag. Vooral de sound van singer/songwriters als Dylan is hier redelijk populair.
We zijn naar Fisherman's Warf gegaan. Fisherman's Warf is een klein dorpje op het water dat bestaat uit zogenaamde 'Floating Home's'. Hier woont een kleine populatie van mensen. De 'Floating Home's zijn een soort van woonbootachtige huisjes op het water, voorzien van verschillende bonte kleuren. Samen vormen ze een soort van commune die permanent op het water in de haven van Victoria woont. Daarnaast is er ook een deel van woonboten met horeca exploitatie, voornamelijk seafood. Al wandelend daar op de steigers zagen we ineens in het water een grote schaduw naderbij komen en voordat we er erg in hadden keek een grote kop met vriendelijke ogen ons aan. Een zeehond dus, even later kwamen nog twee zeehonden en een zeeotter naderbij gezwommen. Mooi om te zien van zo dichtbij en kennelijk zijn ze redelijk gewend aan de aanwezigheid van mensen. In de namiddag hebben we Chinatown nog bezocht met zijn vele kleine steegjes en winkeltjes is het daar zeer sfeervol en mystiek. Uiteindelijk zijn we in de namiddag op het terras van een Ierse Pub beland en hebben daar de middag afgesloten met een drankje. Vanavond staat nog een bezoekje gepland bij het restaurant 'The Spaghetti Factory'. Eens kijken of we daar een verse pasta kunnen gaan eten. Morgen verlaten we Victoria weer en reizen we verder noordwaarts over Vancouver Island. We houden jullie op de hoogte....

Huiskamervraag:
Hier in Canada (maar ook in de USA) is een supermarktketen die de naam heeft van een hitje uit de jaren zeventig van een Nederpopbandje. Meer aanwijzingen geef ik niet want dan wordt het wel erg makkelijk voor de kenners.

1. Hoi Edward & Marianne,
    De reis die jullie maken Iet er geweldig uit. Een lange reis vanuit Nederland ben je dan ook weer snel,vergeten. Leuk om de zeehonden zo te zien. Wij zijn vandaag in Memphis aangekomen en hebben inmiddels Beale Street bezocht en bij BB King Blues café een drankje genuttigd. Vervolgens bij het Hardrock Café gegeten. Morgen naar Graceland. Gelukkig is het wat minder warm en zojuist een paar druppels regen gehad. Nog veel plezier en take care.