donderdag 24 september 2015

Dag 21 Denver (3e dag)

The engines spit out fire
I'm pushed back in my chair
The pressure give me thrills
As we climb up in the air

( Albert Hammond)

Als jullie deze laatste blog lezen zitten wij misschien al in het vliegtuig naar huis.
Onze laatste dag in Denver hebben we vrij rustig doorgebracht. Allereerst vanochtend vast ingecheckt voor onze terugvlucht en daarna nog wat inkopen gedaan in een enorme Mall hier vlak bij ons hotel. Natuurlijk nog even genoten van een laatste Starbucks koffie met een stukje Cinnamon Swirl Cake. In de namiddag zijn we naar het zwembad gegaan bij ons hotel, het is met 28 graden Celsius nog steeds behoorlijk warm in Denver. Vanavond zijn we eerst in een geweldige platen/cd winkel geweest die hier in de buurt is en vervolgens hebben we nog een hapje gegeten in de pub. Morgenochtend gaat de wekker om 07.00 uur, snel ontbijten en dan op pad. De luchthaven is ongeveer dertig mijl hier vandaan, eerst de leaseauto daar inleveren en dan met de shuttlebus richting vertrekhal. Om 11.20 uur lokale tijd hopen we op te stijgen, eerst een binnenlandse vlucht van ongeveer 3,5 uur naar Washington. Daar overstappen en vervolgens haasten om binnen drie kwartier de vlucht van Washington naar Amsterdam te pakken. Deze vlucht zal een kleine acht uur duren en als alles voorspoedig gaat zullen we zaterdagochtend rond 07.15 uur weer voet op Nederlandse bodem zetten.

Drie weken hebben we dan weer doorgebracht in dit mooie, leuke maar ook gekke land dat vol tegenstellingen zit. Zeven staten zijn we doorgetrokken en veel gezien. Fraaie stukken natuur en prachtige dieren die je in Europa niet tegenkomt. Leuke, aardige, vreemde en gekke mensen kom je natuurlijk hier ook overal tegen. Gisteren stond ik bijvoorbeeld in de boekhandel Barnes & Nobles op het toilet en toen kwam er nog een ouwe kerel binnen die helemaal gekleed was als Zorro. En nu we het toch over het toilet hebben....
Kan iemand mij uitleggen waarom in een land waar de mensen over het algemeen redelijk groot zijn, het toilet overal zo laag bij de grond zit? Het lijkt we gemaakt voor het volk van Laav. Dit in tegenstelling tot de campers die je onderweg tegenkomt, die zijn soms nog groter dan lijn 5 naar Sterrenburg. En niet zelden hangt er dan ook nog een SUV of een boot achter. Wij hebben in onze bescheiden SUV in ieder geval 3030 mijl
(5151 kilometer) door dit land gecrost.

But anyway, Marianne en ik hebben het weer prima naar ons zin gehad. We danken al onze volgers voor de belangstelling in onze trip en hopen jullie allemaal binnenkort weer in goede gezondheid te mogen begroeten. Before we go, we got one more thing to say to you:

Get out of Denver
Better go
Cause you look just like a commie
And you might just be a member