zaterdag 3 september 2011

New York City

Om 09.15 uur Nederlandse tijd steeg de vlucht met nummer CO71 van Continental Airlines op van Schiphol met bestemming New York.Een zeer voorspoedige vlucht(afgezien van enige turbulentie boven de Pacific) met uitstekende service aan boord.
Iedere passagier heeft op de stoel voor zich de beschikking over een beeldscherm met daarop een groot aanbod van films, muziek en games. Voor de verandering heb ik maar weer eens naar Sgt. Pepper van de Beatles geluisterd, Pink Floyd's Dark side of the moon maar ook het recent uitgebrachte album van Neil Young en de Harvesters.
Om 10.30 uur al een bordje lasagne als ontbijt, wat wil een mens nog meer........

Na geprobeerd te hebben om wat te lezen toch maar een filmpje uitgekozen. Besloten dat het Inglorious Basterds van Quintin Tarantino maar moest worden, Marianne besloot om naar afleveringen van CSI te kijken.Goede film trouwens Inglorious Basterds, het typische Tarantino werk met door elkaar lopende verhaal lijnen.
Uiteindelijk zijn we na een vlucht van een kleine acht uur op Newark geland (om 11.20uur US time)en na de nodige plichtplegingen bij de douane mochten we zowaar het land binnen. Vervolgens de koffers opgepikt en op zoek gegaan naar de taxi chauffeur die ons zou ophalen, na ongeveer een minuut hadden we hem gevonden. Dat was ook niet zo ingewikkeld omdat een type Danny de Vito ons tegemoet liep met een bordje dat hij onhoog hield met de tekst "Mary Anne Meyer". Kan niet missen, dat moet hem zijn.
Een rit van een uur bracht ons naar het hotel "The Jewel that faces Rockefeller Centre" on 51th street, between 5th en 6th Ave. Vlakbij, jawel Rockefeller Centre maar ook vlak naast Radio City Music Hall en op loopafstand van Central Park.

Vanwege het feit dat we al vanaf 05.30 uur (Nederlandse tijd) op waren en we beiden nog een vermoeiende stedentrip naar Respectievelijk Liverpool en Rome in de benen hadden, besloten we even te rusten. Dit 'even' werd uiteindelijk een paar uur, het was al avond in de Big Apple toen we wakker schrokken. Snel maar weer naar buiten en toch maar even Manhattan in om wat te eten. Gelukkig wisten we van ons vorige verblijf hier nog een goed en typisch Amerikaans restaurant (zie foto). Op de terugweg nog even langs The Empire State Building gewandeld en terug naar het hotel om te douchen en te slapen, hopelijk kunnen we dan morgen weer 'fris en fruitig'op pad. Hopelijk tot later en groeten aan alle vrienden en volgers.